انجمن صنفی کارفرمایی

تولیدکنندگان فرآورده های دارویی استان خراسان رضوی

انجمن صنفی کارفرمایی

تولیدکنندگان فرآورده های دارویی استان خراسان رضوی

انجمن صنفی کارفرمایی

به استناد مادة 131 قانون کار جمهوری اسلامی ایران و در اجرای آیین‌نامه انجمن‌های صنفی و کانون های مربوط و به منظور حفظ حقوق و منافع مشروع و قانونی و بهبود وضع اقتصادی کارفرمایان که خود متضمن حفظ منافع جامعه نیز باشد؛ این انجمن صنفی تشکیل گردیده است.
وظایف اختصاصی انجمن صنفی:
1-ایجاد زمینه مناسب جهت تحقیقات علمی
2. برگزاری سمینار ها و کنگره های علمی
3-پیگیری و رهبری کلیه فعالیت های جمعی اعضا از قبیل شرکت در نمایشگاه ها و عقد قرارداد ها
4- پیگیری و همکاری با دانشگاه جهت انجام تحقیقات صنعتی

بایگانی
مدیر عامل شرکت سامان داروی هشتم از انعقاد قرارداد فروش بیش از 50 هزار عدد ویال فاکتور 8 نوترکیب (سافاکتو) با وزارت بهداشت در سال جاری خبر داد که این تعداد در صورت درخواست وزارت بهداشت قابل افزایش خواهد بود.
 فاکتور 8
مهندس طبسی در گفت گو با پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، اظهار کرد: داروی فاکتور 8 از مشتقات خونی است که تاکنون نوع پلاسمایی آن در کشور تولید می شده است و از اردیبهشت ماه جاری نوع نوترکیب آن توسط شرکت سامان داروی هشتم برای نخستین بار وارد بازار خواهد شد.
وی ادامه داد: در حال حاضر هماهنگی های لازم با 6 مرکز در شهرهای تهران، مشهد، شیراز، اهواز، زاهدان و اراک به منظور عرضه این محصول صورت گرفته است و در ادامه با توجه به سیاست گذاری های وزارت بهداشت، این محصول در سایر مراکز نیز توزیع خواهد شد.
طبسی درباره مزیت های فاکتور 8 نوترکیب عنوان کرد: مزیت استفاده از داروی فاکتور 8 نوترکیب یا ریکامبیننت در مقایسه با نوع پلاسمایی آن، به لحاظ منتقل نکردن آلودگی های خونی نظیر ایدز است که امید است با توجه به وجود بیش از 8 هزار بیمار مبتلا به هموفیلی، وزارت بهداشت، تبلیغات و اطلاع‌رسانی لازم را به منظور هدایت بیماران برای استفاده از این دارو در دستور کار قرار دهد.
وی با بیان اینکه شرکت سامان داروی هشتم ظرفیت تولید 2 برابر نیاز کشور را دارد، افزود: این شرکت از سال گذشته تولید فاکتور 8 نوترکیب را آغاز کرده که بخشی از آن برای مطالعات بالینی مورد استفاده قرار گرفته است.
مدیر عامل شرکت سامان داروی هشتم ادامه داد: همچنین در اسفندماه گذشته 2 بچ تولید شده است که در حال حاضر در اختیار وزرات بهداشت برای عرضه به بازار قرار دارد.
وی با اشاره به صرفه جویی ارزی این محصول دارویی خاطرنشان کرد: سالانه حدود 60 میلیون یورو هزینه واردات فاکتور 8 پلاسمایی است که در صورت استفاده از نوع نوترکیب، این رقم صرفه جویی ارزی خواهد شد.
طبسی با تاکید بر بومی بودن دانش تولید این محصول و همچنین تولید انحصاری آن در کشور، اظهار کرد: با توجه به تجربه و توان علمی کشور و حضور بیش از 20 ساله شرکت داروسازی ثامن در بازار دارویی، محصول پروتئینی فاکتور 8 نوترکیب با بهره گیری از دانش بومی و به دست دانشمندان داخلی تولید شده است.
وی درباره کیفیت این محصول بیان کرد: فاکتور 8 نوترکیب بر اساس استانداردهای اروپا و فارماکوپه BP توسط شرکت سامان داروی هشتم وابسته به شرکت داروسازی ثامن تولید می شود.
طبسی تولید فاکتور 8 متناسب با آخرین و بالاترین سطح و کیفیت را یکی از برنامه های راهبردی شرکت در سال جاری عنوان کرد و افزود: علاوه بر این، با توجه به سرمایه گذاری های صورت گرفته، تولید انواع پروتئین های مربوط به بیماران صعب العلاج در دستور کار قرار دارد که در آینده ای نزدیک خط تولید آن راه اندازی خواهد شد
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۱/۰۴
محمدرضا باقری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی